powered by haradiatika.blogspot.g

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί εργαλείο προβολής και ενημέρωσης των δράσεων του Αγροτοβιομηχανικού Συνεταιρισμού Εγκλημενού με έδρα το Νυδρί Λευκάδας.

τηλέφωνα επικοινωνίας : πρόεδρος Θερμός Μιχάλης : 6972322381, αντιπρόεδρος Καλύβας Άκης: 6944502069, ελαιοτριβείο: 26450 92517


Η δημιουργία, διαχείριση και υποστήριξη του ιστολογίου προσφέρεται δωρεάν από το haradiatika.blogspot.com

r

Σχετικά Θέματα


Χωρίς Αυτοκίνητο, Πάνος Μανίκης από karamelew


 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

άρθρο 19 του Ν. 4015/2011
 
Άρθρο 19
Μετατροπή Ενώσεων Αγροτικών Συνεταιρισμών σε Αγροτικούς Συνεταιρισμούς και ΑΕΣ - Μετατροπές Κοινοπραξιών Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων και Κεντρικών Συνεταιριστικών Ενώσεων

   1. Οι Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΑΣ), οι οποίες έχουν ιδρυθεί και λειτουργούν σύμφωνα με όσα ορίζονται στα άρθρα 26, 27 και 28 του ν. 2810/2000, όπως το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 27 προστέθηκε με την παρ. 11 του άρθρου 18 του ν. 3147/2003, αξιολογούνται και εγγράφονται στο μητρώο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του παρόντος νόμου.

   2. Οι ήδη υφιστάμενες ΕΑΣ μετατρέπονται σε ΑΣ με απόφαση των γενικών συνελεύσεων τους, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτού, του άρθρου 21 του ν. 2810/2000, καθώς και του κ.ν. 2190/1920 αναλογικώς εφαρμοζομένων.

   3. Για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου αυτού:
   α) Οι αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων των υφιστάμενων ΕΑΣ περί της μετατροπής τους σε ΑΣ ή ΑΕΣ λαμβάνονται με απλή πλειοψηφία των παρόντων. Η απόφαση γνωστοποιείται στην Εποπτική Αρχή αμέσως μετά τη λήψη της και το πολύ μέσα σε ένα εξάμηνο από την έναρξη ισχύος του νόμου. Οι ΕΑΣ, οι οποίες δεν έλαβαν απόφαση για τη μετατροπή διαγράφονται από το μητρώο και ακολουθείται η διαδικασία της αναγκαστικής εκκαθάρισης, η οποία ορίζεται στην παράγραφο 5 του άρθρου 4 του παρόντος νόμου.
   β) Η μετατροπή και οι αντίστοιχες καταστατικές αλλαγές που συνεπιφέρει ολοκληρώνονται το αργότερο έως την 30.6.2012, οπότε οι ΑΣ και ΑΕΣ που θα προκύψουν από τις μετατροπές αξιολογούνται κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου.
   γ) Η μετατροπή της ΕΑΣ σε ΑΣ συντελείται με τη συγχώνευση των συνεταιρισμών - μελών της ως εξής:
   αα) Η γενική συνέλευση της ΕΑΣ που αποφασίζει τη μετατροπή προσδιορίζει και τους όρους της, καθώς και τις μερίδες του νέου ΑΣ. Με την ίδια απόφαση μπορεί να ορίζεται ότι στην περίπτωση που ο αριθμός των νέων μελών φυσικών προσώπων υπερβαίνει τους τετρακόσιους (400), η γενική συνέλευση του νέου ΑΣ μπορεί να είναι αντιπροσωπευτική γενική συνέλευση, τα μέλη της οποίας θα εκλέγονται με άμεση και καθολική ψηφοφορία από το σύνολο των μελών φυσικών προσώπων, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 10 παράγραφος 1 του ν. 2810/2000, όπως τροποποιείται με τη διάταξη του άρθρου 16 παράγραφος 7 του παρόντος νόμου. Με την ίδια απόφαση ορίζεται και ο αριθμός των μελών της αντιπροσωπευτικής γενικής συνέλευσης, καθώς και η αναλογική εκπροσώπηση των παραγωγικών τομέων του νέου ΑΣ. Επίσης με την απόφαση της γενικής συνέλευσης της ΕΑΣ που μετατρέπεται σε ΑΣ καθορίζεται το ύψος του συνεταιριστικού κεφαλαίου, η πιθανή αύξηση του, καθώς και το ύψος των νέων συνεταιρικών μερίδων, στις οποίες μπορεί να συμψηφίζεται η αξία των αρχικών συνεταιρικών μερίδων των μελών της υπό μετατροπής ΕΑΣ.
   ββ) Οι διοικήσεις των συνεταιρισμών - μελών που δεν επιθυμούν τη συμμετοχή τους στη συγχώνευση, συγκαλούν γενική συνέλευση η οποία αποφασίζει με απλή πλειοψηφία των παρόντων, για την πορεία του συνεταιρισμού και ακολουθούνται οι διατάξεις του άρθρου 4 του παρόντος νόμου περί καταχώρισης στο μητρώο.
   Φυσικά μέλη που δεν επιθυμούν τη συγχώνευση μπορεί να λάβουν την αξία της συνεταιρικής μερίδας τους, όπως προβλέπεται στην επόμενη παράγραφο.
   γγ) Οι ΕΑΣ που έχουν αρνητική οικονομική θέση και αδυνατούν με την αύξηση του συνεταιριστικού κεφαλαίου να αποκτήσουν θετική οικονομική θέση ή να καταστούν οικονομικά βιώσιμες, μπορούν να αποφασίσουν αντί για τη μετατροπή τους σε ΑΣ, την υπαγωγή τους στην εκκαθάριση του άρθρου 4 παράγραφος 5 του νόμου αυτού. Στην περίπτωση αυτή ισχύει αναλόγως η διάταξη της παραγράφου 10 του άρθρου αυτού.
   Επίσης, για τις ΕΑΣ που θα τεθούν υπό εκκαθάριση δεν ισχύει η διάταξη του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 4 του άρθρου αυτού. Οι χρησιμοποιούμενες αποκλειστικά για ανάγκες της αγροτικής παραγωγής εγκαταστάσεις της ΕΑΣ που ζητά την υπαγωγή της σε καθεστώς εκκαθάρισης μισθώνονται κατά προτεραιότητα και για χρονικό διάστημα έως και δέκα (10) έτη από ΣΑΟ του νόμου αυτού, οι οποίες αναπτύσσουν όμοια ή ανάλογη παραγωγική δραστηριότητα στην εδαφική επικράτεια της ΕΑΣ.
   δδ) Επίσης, οι ΕΑΣ με απόφαση των γενικών συνελεύσεων δύνανται αντί για ΑΣ να μετατραπούν και σε ΑΕΣ του παρόντος νόμου. Στην περίπτωση αυτή ισχύει αναλόγως η διάταξη της παραγράφου 10 του άρθρου αυτού,
   εε) Η μετατροπή των ΕΑΣ, στο πλαίσιο της υποπερίπτωσης γγ' της παραγράφου αυτής, σε ΑΣ ή ΑΕΣ συνοδεύεται υποχρεωτικά από σχέδιο εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης, ώστε να εξασφαλίζεται η εξυγίανση και η βιωσιμότητα του νέου ΑΣ ή της νέας ΑΕΣ που θα προκύψουν. Τα σχέδια αυτά συντάσσονται από εγνωσμένου κύρους ελεγκτικές εταιρείες και εγκρίνονται από την ενυπόθηκη Τράπεζα με το μεγαλύτερο ύψος απαιτήσεων κατά της ΕΑΣ. Το σχέδιο αναδιάρθρωσης που εκπονείται κατά τα παραπάνω εφόσον το αποδεχθούν εγγράφως πιστωτές των ΕΑΣ που εκπροσωπούν τουλάχιστον το 51% των συνολικών οφειλών, συμπεριλαμβανομένων των ενυπόθηκων δανειστών, δεσμεύει απολύτως και το Δημόσιο, τους ασφαλιστικούς οργανισμούς, κύριας και επικουρικής ασφάλισης, τους ΟΤΑ και τα λοιπά φυσικά και νομικά πρόσωπα.

   4. Για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου η ακίνητη και κινητή περιουσία των ΕΑΣ, οι οποίες μετατρέπονται σε ΑΣ ή ΑΕΣ συνιστά οικονομικό σύνολο, σύμφωνα με το άρθρο 483 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (Κ.Πολ.Δ.) και αποκλείεται κάθε αυτούσια διανομή. Οι ΑΣ, οι οποίοι επιλέγουν να μην συμμετέχουν στη μετατροπή δικαιούνται να λάβουν την αξία της μερίδας τους, η οποία αποτιμάται κατά τη διαδικασία των άρθρων 473 και επόμενα του ίδιου Κώδικα. Οι σχετικές με τη μερίδα τους αξιώσεις των ΑΣ δεν ικανοποιούνται πριν από την παρέλευση τριετίας από την ολοκλήρωση της διαδικασίας μετατροπής. Απαγορεύεται η εκποίηση κάθε ακινήτου των ΕΑΣ που μετατρέπονται έως και την ολοκλήρωση της διαδικασίας μετατροπής.

   5. Τα νομικά πρόσωπα των ΑΣ ή ΑΕΣ που θα προκύψουν από την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου αυτού είναι καθολικοί διάδοχοι των ΕΑΣ που θα μετατραπούν και τις υποκαθιστούν πλήρως σε κάθε περιουσιακό δικαίωμα τους, καθώς και στις εκκρεμούσες υποχρεώσεις και οφειλές τους έναντι παντός τρίτου.

   6. Για τις ΕΑΣ που μετατρέπονται κατά τις διατάξεις του άρθρου αυτού, ο ισολογισμός του 2011 είναι ισολογισμός μετασχηματισμού. Για τις ΕΑΣ που αξιολογούνται κατά τη πρώτη εγγραφή στο μητρώο ως ανενεργές, ο ισολογισμός μετασχηματισμού συνοδεύεται και από "σχέδιο εξυγίανσης και ανάπτυξης" του νέου ΑΣ ή της νέας ΑΕΣ. Για τους σκοπούς της μετατροπής παρατείνεται αναλόγως η θητεία των υφιστάμενων διοικήσεων των ΕΑΣ έως την εκλογή των νέων οργάνων του προκύπτοντος ΑΣ ή ΑΕΣ.

   7. Οι Συνεταιριστικές Εταιρείες, οι οποίες έχουν ιδρυθεί και λειτουργούν ως ανώνυμες εταιρείες ή εταιρείες περιορισμένης ευθύνης, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 32 του ν. 2810/2000 πρέπει μέχρι την 30ή Ιουνίου 2012 να μετατραπούν σε ΑΕΣ του παρόντος νόμου και καταχωρίζονται στο μητρώο, εφόσον στην μετοχική τους σύνθεση μετέχουν κατά πλειοψηφία ΑΣ του παρόντος νόμου.

   8. Οι Κοινοπραξίες Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων (Κ.Α.Σ.Ο) και οι Κεντρικές Συνεταιριστικές Ενώσεις (ΚΕ.Σ.Ε.) οι οποίες έχουν ιδρυθεί και λειτουργούν κατά τα οριζόμενα στα άρθρα 30 και 29 αντιστοίχως του ν. 2810/2000 μετατρέπονται σε κλαδικούς ΑΣ του παρόντος νόμου. Αλλιώς δεν αναγνωρίζονται και δεν καταχωρίζονται στο μητρώο. Οι κλαδικοί ΑΣ που θα προκύψουν από Κ.Α.Σ.Ο. και ΚΕ.Σ.Ε. μπορούν να λειτουργούν σε εθνικό επίπεδο και μόνον ένας κλαδικός ΑΣ για τους παραγωγούς του αντίστοιχου ομοειδούς προϊόντος. Επίσης, Κ.Α.Σ.Ο. και ΚΕ.Σ.Ε. μπορούν με αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων τους να μετατραπούν σε ΑΕΣ του νόμου αυτού.

   9. Οι εργαζόμενοι με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας στους ΑΣ, στις ΕΑΣ, στις ΚΕ.Σ.Ε., στις Κ.Α.Σ.Ο και στις Συνεταιριστικές Εταιρείες, οι οποίες είναι σε ισχύ κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού, μεταφέρονται αυτοδίκαια στις Συλλογικές Αγροτικές Οργανώσεις που θα προκύψουν από την εφαρμογή των παραγράφων 1,2,3,4, 5 και 6 του παρόντος άρθρου. Επίσης, οι εργαζόμενοι σε ΣΑΟ που τίθενται σε εκκαθάριση ή διαγράφονται από το μητρώο και παύουν να λειτουργούν δύνανται να απορροφηθούν κατά προτεραιότητα από άλλες ενεργές ΣΑΟ.
   Όσοι εργαζόμενοι απολυθούν και δεν απορροφηθούν από τα νέα σχήματα που θα προκύψουν από την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου δύνανται με αίτηση τους να ενταχθούν σε προγράμματα ειδικής επιδότησης του ΟΑΕΔ, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.

   10. Οι υπεραξίες που προκύπτουν στην αποτίμηση των παγίων στοιχείων κατά τη διαδικασία μετατροπής ή συγχώνευσης των ΕΑΣ, ΚΕ.Σ.Ε., Κ.Α.Σ.Ο. και Συνεταιριστικών Εταιρειών σε ΑΣ και ΑΕΣ δεν φορολογούνται εφόσον κεφαλαιοποιούνται. Επίσης, οι μετατροπές και συγχωνεύσεις, οι οποίες θα υλοποιηθούν σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου απαλλάσσονται από κάθε είδους φορολογική επιβάρυνση, τέλος ή εισφορά. 

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ε.Α.Σ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  Λευκάδα 17-3-2012
ΘΕΜΑ : Μετατροπή της Ε.Α.Σ ΛΕΥΚΑΔΑΣ «ΤΑΟΛ» σε Αγροτικό Συν/σμό με συγχώνευση των μελών αυτής, σύμφωνα με το άρθρο 19 του Ν. 4015/2011.
Η Γ.Σ των αντιπροσώπων των Συν/σμών – Μελών της Ε.Α.Σ ΛΕΥΚΑΔΑΣ «ΤΑΟΛ» στις 17-3-2012 αποφάσισε με πλειοψηφία και επιφύλαξη τη μετατροπή της ΕΑΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ «ΤΑΟΛ» σε ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΣΥΝ/ΣΜΟ και τη συγχώνευση αυτής με την πλειοψηφία των πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών – μελών της σύμφωνα με το άρθρο 19 του Ν. 4015/2011 και εξέδωσε το παρακάτω ψήφισμα:
ΨΗΦΙΣΜΑ Γ.Σ. ΤΗΣ ΕΑΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ «ΤΑΟΛ»
Εμείς οι αγρότες μέλη της ΕΑΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ( ΤΑΟΛ) που συγκεντρωθήκαμε σήμερα Σάββατο 17 Μάρτη 2012 :
Καταδικάζουµε, καταγγέλλουµε και διεκδικούµε την απόσυρση του νόµου-καρµανιόλα, για τη µικροµεσαία αγροτιά.
Γιατί αποτελεί ένα ακόµα εργαλείο για πιο γρήγορο ξεκλήρισµα της. Θα συρρικνώσει τους σηµερινούς εκφυλισµένους και χρεοκοπηµένους συνεταιρισµούς, µετατρέποντας όσους αποµείνουν σε επιχειρήσεις-εταιρείες, όπου θα συµµετέχουν ως κεφαλαιούχοι µεγαλοαγρότες και αγροτοεπιχειρηµατίες.
Γιατί αποκλείει την πλειοψηφία των φτωχών αγροτών, να συµπεριληφθεί στο Μητρώο Αγροτών, αλλά και χιλιάδες άλλοι που τυπικά θα µπορούσαν να γίνουν µέλη, ουσιαστικά αποκλείονται από τις νέες οργανώσεις, δεν θα µπορούν να καταβάλουν το αντίτιµο της «µετοχής» και του «µεριδίου». Έτσι οι νέοι «συνεταιρισµοί» θα µεταβληθούν µε µεγαλύτερη ταχύτητα, σε αποκλειστικό φέουδο των µεγαλοαγροτών - επιχειρηµατιών, των οποίων τα συµφέροντα θα ικανοποιούν.
Με την διαδικασία διάλυσης των υπαρχόντων συνεταιρισµών και ενώσεων θα εκποιηθούν τα περιουσιακά στοιχεία, αφού τίθενται σε καθεστώς αναγκαστικής εκκαθάρισης και θα γίνουν µαζικές απολύσεις συνεταιριστικών υπαλλήλων.
Διατηρούνται οι Διεπαγγελµατικές Οργανώσεις ανά προϊόν ή οµάδα οµοειδών προϊόντων ώστε και µέσω αυτών, να δώσει νέα κέρδη στους βιοµήχανους και εµπόρους, σε βάρος των µικροµεσαίων αγροτών και συν/σµών, όπως συµβαίνει και σήµερα.
Προωθεί σύσταση εταιρειών στις Περιφέρειες µε την συµµετοχή εµπόρων, µεταποιητών, επιχειρήσεις τουρισµού που θα αξιοποιήσουν τα καλάθια προϊόντων, δηλ. ενισχύσεις µόνο στους µεγαλοκεφαλαιούχους και κανένα όφελος δεν θα έχουν αγροτιά και καταναλωτές.
Επιβάλλει τα συµβόλαια για µελλοντική πώληση των αγροτικών προϊόντων των µελών τους, που δεν µπορεί να είναι λιγότερης διάρκειας από έτος, δεσµεύοντας την παραγωγή που θα συµφωνηθεί και την τιµή, εξασφαλίζοντας µ' αυτό τον τρόπο τον έµπορο (τη φύλαξη για τον όγκο της παραγωγής, την ποιότητα και την τιµή των προϊόντων).
Θεσµοθετεί τα Δηµοπρατήρια αγροτικών προϊόντων ως Ανώνυµες Εταιρίες στα οποία οι Συνεταιρισµοί συµµετέχουν στο µετοχικό κεφάλαιο µαζί µε τους εµπόρους και επενδυτές, δηλαδή συνδιαχειρίζονται τη κλοπή του αγροτικού εισοδήµατος, υποχρεώνοντας τους Συνεταιρισµούς που είναι µέτοχοι να διαθέτουν την παραγωγή τους µέσα από το Δηµοπρατήριο. Δικαίωµα πρόσβασης στα δηµοπρατήρια έχουν µόνο οι έµποροι που είναι γραµµένοι στο µητρώο εµπόρων, όχι οι συνεταιρισµοί.
Διατηρεί το άδικο πλειοψηφικό εκλογικό σύστηµα, αλλά και την αυξηµένη χρηµατοδότηση για την ΠΑΣΕΓΕΣ που φτάνει στο 2% από τις εισφορές των αγροτών στον ΕΛΓΑ που µεταφράζεται σε περίπου 1,8 εκατ. Ευρώ/χρόνο, ώστε να συνεχίζει τον υπονοµευτικό ρόλο της στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των µικροµεσαίων αγροτών αλλά και ως δήθεν εκπρόσωπος των αγροτών για να περνάει την αντιαγροτική πολιτική της Κυβέρνησης.
Συνάδελφοι αγρότες και εργαζόμενοι στην Ένωση
Σήµερα είναι ώριµο και ανάγκη να υπάρξει αγροτική ανάπτυξη σε όφελος του λαού και ενάντια στα µονοπώλια και τους µεγαλοαγρότες.
Ανάπτυξη που θα υλοποιείται µε τον κεντρικό σχεδιασµό της οικονοµίας και την κοινωνικοποίηση των βασικών µέσων παραγωγής και της γης, µε κρατικές καθετοποιηµένες αγροτικές παραγωγικές µονάδες και τους παραγωγικούς συνεταιρισµούς της µικροµεσαίας αγροτιάς.
Θα εξασφαλίζει µόνιµη σταθερή δουλειά και ικανοποιητικό εισόδηµα στους αγρότες, θα αξιοποιεί όλες τις παραγωγικές δυνατότητες της χώρας για την κάλυψη των διατροφικών αναγκών του λαού µε φτηνά, υγιεινά και ποιοτικά προϊόντα αλλά και τις απαραίτητες πρώτες ύλες στην µεταποιητική βιοµηχανία.
Λευκάδα 17-3-2012
Η Γ.Σ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου